20. sep. 2011

Gamle kunster

Det er lenge siden jeg har brukt symaskinen til andre ting enn å sy på kort og LO’er, men nå har jeg funnet fram gamle kunster. Jeg har lenge irritert meg over mitt manglende system på strikkepinner. Strikkepinnene mine har bodd i et gammelt, trangt pennal jeg har hatt liggende. Noe som har resultert i at jeg stadig kjøper nye pinner, fordi jeg tror at jeg ikke har den størrelsen fra før.

Nå derimot, har jeg orden i sysakene (unnskyld; strikkesakene):

strikkepinne4

Inspirert av en mappe jeg har til sølvtøy, har jeg sydd denne mappa til strikkepinnene mine. Stoffet er fra Ikea, og jeg skulle ønske jeg hadde mer av det. Egentlig ville jeg hatt stripene andre veien, men det hadde jeg ikke nok stoff til. Så da ble den som den ble. Synes i alle fall fargene er kjempefine, og kunne godt tenkt meg å sy mer i det stoffet.

strikkepinne

strikkepinne2

Jeg trodde jeg fikk en strålende idè, da jeg kom på at jeg kunne bruke stempler til å merke de forskjellige lommene med pinnenummer. Den ideen var bedre i teorien enn i praksis. Det ble litt mye blekk rundt tallene, og det synes jeg ikke ble så pent… Menmen, det duger!

strikkepinne3

Nå er jeg så fornøyd med min siste produksjon, at jeg skal legge den foran meg og se på den, mens jeg fortsetter på strikkinga mi. Min søster er fødeklar, så her er det bare å henge i!

Ingen kommentarer: