11. feb. 2012

Kalde tær

Kalde gulv kombinert med varmt garn og heklelyst ble til et par tøfler:

tøfler

Garnet var egentlig tenkt til et par tykke strikkede sokker, men sokker har jeg egentlig nok av. Jeg tenkte det kunne være vel så greit med et par tøfler til å smette på seg. Og så går det jo så raskt å hekle. Svisj-svusj så hadde jeg et par på en ettermiddag/kveld.
tøfler2

Oppskrifta fant jeg på garnstudio, jeg gjorde bare noen endringer, så ble de slik jeg ville ha dem. I alle fall nesten. De er litt lave bak, så hvis jeg skal lage flere sånne, må jeg huske å legge til noen masker.
Og så pyntet jeg med hjerter. Det er forresten helt tydelig at jeg må øve mer på kjedesting. Jeg er ikke så fornøyd med at at man kan se tråden på siden av stingene. Noe sier meg at den tråden burde vært på undersiden av tøflen, ikke over... Jeg får lese meg opp på emnet ;)

tøfler3

Mønster: Garnstudio
Garn: Drops, Nepal, farge 0517
Heklenål: str 6
Forbruk: ca 75 gr

Ingen kommentarer: