28. aug. 2006

Svartisen



I helga var vi på Svartisen.Det var skikkelig fasinerende.
Et sånt utrolig spekter av blåfarger har jeg ikke sett før. Og selvfølgelig måtte isen foreviges.
Vi gikk helt opp til isen. Jeg kunne jo ikke være så nærme, uten å ta på den!

Jeg fikk både tatt på den, drukket av den og kjent hvor sval og god den var på en ellers varm dag.
Da vi kom ned oppdaga vi et skilt hvor det sto at det ikke var lov til å gå nærmere isen enn 300 meter... Gjett om jeg er glad for at vi ikke så det før det var for sent!
Det er som kjent lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Og så lenge det ikke skjedde noen ulykke så... :)
Jeg tok en drøss med bilder, men det var ikke mange som ble bra.
Det var litt for mye sol, i alle fall når man enda ikke har lært seg med de manuelle innstillingene på kameraet.
*Skal lese bruksanvisning i morgen*!


Ingen kommentarer: