17. feb. 2011

Makroner

Jeg har som så mange andre fått smaken på franske makroner. Jeg spiste dem for første gang da jeg var i London i november, og har siden da tenkt at jeg skulle prøve å bake dem selv.
Som dere ser har jeg brukt litt tid til å mote meg opp, men nå har jeg prøvd. Og det var jammen ingen liten jobb skal jeg si dere!
Jeg fant oppskrift hos Manuela i Passion 4 baking, og satte i gang med mye ståpåvilje og god tro på meg selv og mine bakeferdigheter.

makroner

Selv om de ikke akkurat smaker sånn som de jeg fikk i London, ble de gode. Og jeg skal prøve flere ganger. Da med ferdig mandelmel. Jeg fikk ikke til å male mandlene så fine som det de skal være, og makrone ble derfor litt grove. Jeg skal også prøve meg på andre fyll. Her har jeg gjort litt om på ei sjokoladetrøffeloppskrift som jeg pleier å bruke til jul. Det ble godt det også, men jeg tror det ville vært enda bedre med et friskere fyll.

makroner2

Nå er det bare å vente på en ny anledning hvor det passer med makroner Smilefjes

1 kommentar:

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Synes de så riktig så lekker ut de makronene :-)
Laget til jul og ble helt greit fornøyd. Brukte smørkrem inni og det var jammi! neste gang skal jeg prøve en anne oppskrift,der de skal stå lengre på benk før de settes inn....mine ble litt kleimen (men god)