26. mai 2012

Pyramidebordkort | Tutorial

Jeg har fått forespørsel om en forklaring til hvordan jeg har laget disse pyramidebordkortene:

bordkort[6]


Og det har jeg nå leget en tutorial på.

Det første du gjør er å kutte til tre kvadratiske kartongbiter. Mine er på 3 tommer x 3 tommer.
Her har jeg brukt forskjellige farger for at det skal være lettere å se hvordan det skal gjøres. På bordkortene over har jeg brukt samme farge på alle kvadratene.

pyramide

Så lager du en brettekant diagonalt på alle tre bitene:
pyramide2

Nå skal bitene limes sammen. Begynn med å ha lim på den ene halvdelen av kvadratet. Pass på å ikke ha lim helt ned:

pyramide3

Så legger du en bit over limet:

pyramide6


Ha lim på bit nummer to, og lim bit nummer tre fast i denne:
pyramide4

Og så limer du bit nummer tre til bit nummer en, slik at du får en pyramide:
pyramide5

Og så er det bare å pynte den som du vil. Jeg har kuttet mønsterpapir i trekanter som er litt mindre enn hver side på pyramiden, og så har jeg limt dem på.
Navneskiltet har jeg kuttet ut med en dies fra Spellbinders.
Lykke til!

2 kommentarer:

Stine H sa...

Stilig bordkort og så snill du er som lager oppskrift!! Klem :)

Cathrine sa...

Flott oppskrift du har kommet med...Enkelt å forstå... :o)

Kjempe flotte bordkort...Gir meg en idé til når min eldste kanskje skal ha konfirmasjon... :o)

Klem