4. okt. 2010

Vedkurv

Nå som peisen er nesten ferdig, det vil si - peisen er ferdig, det er pussing og maling av muren som gjenstår, har jeg begynt å tenke på vedkurv. I dag har vi en variant fra IKEA. Billig og praktisk, men ikke spesielt fin eller dekorativ:


Det er jammen ikke lett å finne en jeg vil ha, når jeg ikke vet hva jeg vil ha, men en ting er sikkert: IKEA-kurven blir ikke lenge hos oss.
Etter en butikkrunde, og et par runder på nett, har jeg blitt litt klokere. Det er mye smijern der ute, og det vet jeg at jeg ikke vil ha. Spesielt la jeg merke til denne, fra gimstedt.se.
Snurrig, kan man jo si. Ser for meg at det blir mye gris med en sånn kurv, og gris er jeg ikke glad i!

Code fra Asplund, deriomot - liker jeg veldig godt (det blir sikkert mye gris i denne også, men når den er så pen - så kan jeg vel leve med det...). Bare synd prisen er så drøy.

Jeg fant en løsning, som ikke var så dum. I alle fall ikke hvis man finner en passende blomsterpotte. Blomsterpotter burde jo være på tilbud nå...

Men inntil jeg vinner i lotto (for å vinne må man kanskje spille...), skal jeg være på leting etter en stor glassbolle. Jeg likte nemlig løsningen fra hvitstil.com veldig godt. Se så lekkert og delikat:

Hadde jeg vært av den tålmodige typen, kunne jeg jo bare brukt IKEA-posen mens jeg lette etter en glassbolle, eller evt en blomsterpotte som passer inn. Nå er jeg ikke det, så da har jeg funnet ut at jeg skal ut å handle inn noe grovt stoff, og sy "fôr" til putekurven min. Den bruker jeg bare til pledd og puter til å ha på terassen, og den sesongen er jo desverre over...
 Jeg tror det kan være en bra midlertidig løsning, jeg!

2 kommentarer:

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Så koselig at du endelig er innom bloggen igjen!

Vi bruker også IKEA varianten akkurat pga at jeg ikke finner en jeg liker som er stor nok, lite gris av....osv.
Glass krukken var flott... Har lyst på en i rustfritt stål som går helt opp til taket. Tenkte lure M til å lage/sveise en slik til meg i ledig stunder

Håper ellers du har det bra der nede i landet

Stor klæm

Helle sa...

Nå vet ikke jeg om du har fått deg vedkurv som du kan trives med...
Jeg her kjøpt en "liten" hos Kremmerhuset som er lagd av BILDEKK!!
Neste gang jeg er innom skal jeg kjøpe den største også,og da skal den lille brukes til småfliser til opptenningsvad.Ikke er dem dyre heller,den store koster under 300 kroner ♥

-Helle-